Jak zamontować czujniki parkowania na przykładzie VW Passata B6 sedan

Rosnąca liczba samochodów na naszych ulicach powoduje, że znalezienie miejsca do parkowania jest z każdym dniem coraz trudniejsze i dlatego liczy się każdy cm. Dodatkowo widoczność w wielu samochodach ma wiele do życzenia… dlatego też z pomocą przychodzą nam czujniki parkowania, wiele nowych samochodów ma takie wyposażenie w standardzie  jednak w starszych samochodach jest to nadal rzadkość.

Z tego też powodu chciałbym pokazać jak samemu zamontować czujniki parkowania z tyłu na przykładzie VW Passata B6 sedan.

1

W celu zamontowania czujników najlepiej jest zdjąć zderzak.

2

 

3

4

5

6

7

8

9

Przed wywierceniem otworów trzeba dokładnie wymierzyć ich rozmieszczenie (wiertło było w zestawie). W Passacie, w którym montowałem czujniki były zaznaczone fabryczne miejsca montażu. (Ja trochę przesunąłem miejsca otworów aby zachować odległość jaka była zalecana w instrukcji od moich czujników.)

10

11

12

12a

Do znalezienia odpowiednich przewodów najlepiej użyć Multimetra.

13

14

Kabel czerwony podłączyłem do + od światła wstecznego, kabel różowy (ACC) do + od zapalniczki w bagażniku (prawidłowo powinien być podłączony do stacyjki ale takie podłączenie również nie jest błędem).

15

16

17

 

 

9 myśli w temacie “Jak zamontować czujniki parkowania na przykładzie VW Passata B6 sedan”

      1. A co dokładnie w nich poprawiałeś?Zamierzam założyć valeo, ale właśnie mam problem z podkładkami. Rozumiem, ze żadna się nie nadaje, tylko trzeba jeszcze któreś dostosować?

        1. Czy pasują zależy od samochodu, w przypadku Passata obróciłem te pierścienie do góry nogami i musiałem uciąć tylko wystający kawałek, który powodował, że inaczej nie chciały wskoczyć na swoje miejsce. Po bokach dałem podkładki z najmniejszym dystansem, a w środkowych z największym. Np. w Astrze III kombi bez żadnych modyfikacji pasuje najmniejszy dystans i jest dobrze.

          1. Będę zakładać także w sedanie Passat B6, wiec dzięki za info. Jeżeli jest cos jeszcze na co warto zwrócić uwagę, to byłbym wdzięczny.

          2. Tak jak pisałem w opisie w Passacie B6 zazwyczaj w środku na zderzaku są zaznaczone miejsca oryginalnego montażu czujników parkowania więc nie trzeba samemu mierzyć 🙂 Jednak ogólnie co do umiejscowienia czujników to zamontowałem w miejscu fabrycznym ale wadą tego w Passacie jest to, że one dość wysoko „łapią” (mają wąski kąt widzenia, aniżeli oryginalne) i mogą po zamontowaniu oraz dobrym ustawieniu na tej wysokości nie zauważyć przeszkody niższej niż 30-40 cm (w instrukcji jest napisane, że należy je montować na wysokości min 45 a max 60 cm, ale jak rozmawiałem z konsultantką Valeo to dowiedziałem się, że to tylko zalecenia), więc można dla lepszego ich działania zamontować je pod listwą, na wysokości górnej części tablicy rejestracyjnej, jak np. są w Golfie VI.

  1. Boguś, dzięki za fajny artykuł i dobre zdjęcia. Mam pytanie- czy oba kable -czerwony i różowy mogę podpiąć pod „plusa” biegu wstecznego? Nie mam zapalniczki i nie wiem do czego podpiąć zasilanie czujników.

    1. Dziękuje za miłe słowa. Szczerze mówiąc nie wiem bo już dość dawno to robiłem ale chyba musisz podpiąć pod zasilanie, które podaje prąd cały czas a w przypadku „plusa” biegu wstecznego raczej tak nie jest i może wyskoczyć Ci błąd. Będziesz musiał pociągnąć kabel do zasilania. pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Niezależny magazyn motoryzacyjny