Liftback – ciekawa alternatywa dla kombi?

Użyteczność samochodów klasy średniej

Samochody klasy średniej w wersji sedan coraz częściej stają się reprezentacyjnymi limuzynami. I chociaż bardziej praktyczne wersje kombi wyglądają coraz lepiej i miewają na prawdę bardzo ciekawe linie nadwozia, to jednak nadal pod względem prestiżu daleko im do sedanów.  Jak to mawiał klasyk: „nie można mieć wszystkiego”, aczkolwiek nie do końca… Ciekawą opcją połączenia cech sedana i kombi jest wersja liftback.

(zdjęcie producenta)

Wielu producentów sedanów klasy średniej chwali się ile to litrów pojemności ma bagażnik wytwarzanego przez nich samochodu, ale pamiętajmy, że wody się nie wozi, a rzeczy które nawet mało zajmują miejsca, mają bardzo często nietypowy kształt i nie wejdą do klasycznego sedana ze względu na małe „gardło” bagażnika. I dlatego chcąc mieć większy samochód ale nie wersje kombi warto rozważyć liftbacka. Niestety faktem jest, że gdy weźmiemy to kryterium za podstawowy aspekt naszego wyboru, ilość modeli między jakimi możemy rozważać diametralnie spada i zostaje nam Skoda Superb, Ford Mondeo, Opel Insygnia, Renaul Laguna. Do niedawna były również w tej wersji dostępne Mazda 6 oraz Toyota Avensis. Niestety obecne modele tych marek występują już tylko w wersjach sedan i kombi. Ciekawostką może być to, że w przypadku Toyoty, powodem jaki stał za taką decyzją było podobno małe zainteresowanie klientów wersją liftback, co mnie bardzo dziwi, gdyż Ford Mondeo w tej wersji sprzedaje się nieporównywalnie lepiej niż sedan. Jednak tak na marginesie w przypadku Toyoty, nie wiem czy to nie jest równie dobry pomył, co rezygnacja z wersji kombi w klasie kompaktów na wiele lat.

Bardzo ciekawe rozwiązanie oferuje Skoda gdyż jest w stanie zadowolić osobę stricte lubiącą kształt sedana dając mu liftbacka. Dzięki ciekawej technologii naciskając jeden przycisk mamy klasycznego sedana, jednak gdy nagle nie wchodzi nam np. rower, nie musimy go rozkręcać, gdyż  naciskając drugi przycisk tylna klapa łączy się z podszybiem tworząc liftbacka. Przy okazji Skoda jest największym samochodem w swojej klasie, aspirując już od wielu lat do klasy średniej wyższej i próbuje konkurować z takimi potęgami jak np. Audi A 6 czy BMW 5. Na pewno w tej walce pomaga jej cena, gdyż mieści się z powodzeniem w widełkach cen klasy średniej, nie ujmując nic dobremu wykonaniu.

Kolejną opcją jest Ford Mondeo, który zrywa z przeszłością Forda i jakościowo już nie odstaje od niemieckiej konkurencji. Dodatkowo dzięki eleganckiej linii naprawdę sprawia ciekawe wrażenie i ktoś ze sportowym zacięciem z pewnością znajdzie coś dla siebie ale i osoba szukająca eleganckie limuzyny również nie powinna się zawieść. Wnętrze jest pojemne i raczej nikt nie powinien poczuć się „ściśnięty”.

C30412906_5                                                 (zdjęcie z otomoto.pl)

Wielbiciele Opla również będą zadowoleni. Następca Vectry Insygnia ma znacznie dużo lepszy wygląd od poprzednika ale też wiele ciekawych nowinek technologicznych, a pod względem jakości wykonania wyróżnia się znaczną poprawą. 

(zdjęcie producenta)

Na koniec coś dla osób lubiących francuską motoryzację – Renault Laguna, w przypadku Laguny coś co najbardziej kusi to cena gdyż dzięki licznym promocjom w okresie przełomu roku jest ona całkiem kusząca. Minusem dla Laguny jest wygląd, który nie uległ znaczącym zmianom od czasu poprzedniej wersji.

Jeden komentarz do “Liftback – ciekawa alternatywa dla kombi?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Niezależny magazyn motoryzacyjny