Kilka słów o samochodach – BMW 320 (E90)

Ostatnio miałem przyjemność testować BMW 320 w wersji kombi z automatyczną skrzynią biegów z 2006 roku, produkowaną w latach 2005-2012.

BMW1 BMW2

Na początku chciałbym zacząć od wyglądu zewnętrznego, który mimo upływu blisko 10 lat nadal jest nowoczesny. Do wersji, którą miałem okazję testować dodałbym trochę więcej chromu, np. wokół bocznych szyb, ale to może być tylko moje subiektywne odczucie.

BMW3

Bardzo ciekawą funkcją jest możliwość otwarcia tylko tylnej szyby bez potrzeby otwierania całej klapy bagażnika, co jest bardzo praktyczne np. podczas wyjazdu na wakacje.

BMW4

W środku od razu widać dobrą jakość wykończenia, nic nie trzeszczy, a w dotyku wszystkie elementy wydają się być solidne.

BMW5 BMW6

Od razu moją uwagę przyciąga przycisk na podsufitce z napisem SOS, co się okazuje, że jest to przycisk, który po wciśnięciu powoduje, że samochód błyskawicznie łączy się z numerem alarmowym 112 – co mi się bardzo podoba.

BMW7

Siedzenia są wygodne, ale sama tapicerka wyglądem nie pasuje do tej klasy samochodu. Dodatkowo system podnoszenia fotela jest dla osób w 100 % sprawnych, gdyż opuścić jest łatwo, ale żeby podnieść, to już trzeba unieść się z siedzenia co jest trochę niekomfortowe, szczególnie gdy mówimy o BMW.

BMW8

Komfort poprawia dzielony na dwie części podłokietnik.

BMW9 BMW10 BMW11 BMW12 BMW13

Ogólny wizerunek psują schowki, a raczej ich brak, są małe i niepraktyczne, dobrze pomyślane są za to uchwyty na napoje.

BMW14

Ułożenie przycisków od sterowania elektrycznymi szybami jest dość niefortunne, przez co przyciski są trudno dostępne.

BMW15 BMW16

Zegary wyglądają jak to w BMW – troszkę staro, wygląd poprawia duża nawigacja, w której dodatkowo mamy komputer informujący między innymi co za jaki czas będziemy musieli wymienić. Jest to duży plus, gdyż bez konieczności podłączania komputera zewnętrznego wiemy już co dzieje się w samochodzie.

Komfort jazdy poza 163 konnym silnikiem diesla poprawia nam bardzo płynnie działająca automatyczna skrzynia biegów. Zawieszenie jest twarde, ale w samochodzie o zapędach sportowych raczej inaczej być nie mogło. Dodatkowo bardzo precyzyjnie działająca kierownica powoduję, że auto prowadzi się naprawdę dobrze.

 

Plusy:

  • linia zewnętrzna
  • otworzyć samą szybę z tyłu bez całej klapy
  • dobra jakoś wykończenia
  • przycisk sos – dzwoni na 112
  • komputer podaje co za jaki czas będzie do wymiany
  • dzielony podłokietnik
  • miejsce na napoje
  • automatyczna skrzynia biegów – bardzo płynna praca

 

Minusy:

  • kompletny brak schowków, nie wykorzystane miejsca, (pojedyncze bardzo małe i niepraktyczne schowki)
  • bardzo zła lokalizacja przycisków sterowania szybami
  • bardzo staro wyglądające zegary
  • średnia tapicerka
  • podnoszenie siedzenia – łatwo opuścić, ale żeby podnieść trzeba unieść się z siedzenia
  • dziwne uruchamianie samochodu – należy włożyć kluczyk i przycisnąć start

Jeden komentarz do “Kilka słów o samochodach – BMW 320 (E90)”

  1. dziękuję Ci za Twoją opinię, ja akurat nie jestem fanem BMW i dlatego też tak napisałem ale jak najbardziej szanuję Twoją opinię i serdecznie Cię pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Niezależny magazyn motoryzacyjny