Co jest do wszystkiego to jest do niczego? Zazwyczaj tak jest, aczkolwiek coraz częściej pojawiają się wyjątki i chodź może nie do końca to jednak poważnie zagrażają temu twierdzeniu. Takim przykładem wydają się być kompaktowe suvy, gdyż łączą funkcjonalność z prestiżem. Samochody kompaktowe potrafią zadowolić większość z nas swoja funkcjonalnością i wystarczającymi gabarytami, łącząc komfort z łatwością poruszania się w mieście. Niestety nie posiadają takiego prestiżu jak klasa średnia. Klasa średnia to jednak w większości sedany z dość sporą pojemnością bagażnika wyrażoną w litrach, ale jako że wody się nie wozi, to np. wózek dziecięcy niekoniecznie przejdzie przez gardło bagażnika. Wersja kombi dla wielu kojarzy się z samochodem rodzinnym lub służącym do pracy.
Suvy kompaktowe wydaja się być fajnym kompromisem, gdyż łączą funkcjonalność z prestiżem. Funkcjonalność, która polega na optymalnych wymiarach i wyższym prześwicie, dzięki czemu jazda po mieście staje się dużo bardziej przyjemna. Nie straszny dla nas staje się krawężnik, a widzimy lepiej bo i wyżej siedzimy. Bagażnik może nie jest aż tak duży jak w klasie średniej, ale dzięki klapie otwieranej jak w hatchbacku bez problemu wejdzie nam większość przedmiotów. Być może dlatego cieszą się taką popularności, a ilość chętnych na ich posiadanie bardzo szybko wzrasta, powodując iż obecnie stają się najbardziej modnym segmentem. I chodź ceny są bliższe klasie średniej, moda na tę grupę powoduje, że nawet po kilku latach ich cena jest dość wysoka przez co zakup staje się dobrą lokatą.
Naprawy suvów kompaktowych też nie są zbytnio drogie, gdyż większość technologii czerpią z kompaktów i sporo części jest tych samych.