Budowane na kompaktach suvy tudzież crossovery stają się coraz bardziej popularne i już żadna szanująca się marka nie może pozwolić sobie na lukę w tym segmencie aut. Dodatkowo sytuacja rynkowa wymusza na producentach chęć wyróżnienia się wśród licznej konkurencji.
Przykładem takiej udanej polityki jest marka Peugeot, która to w 2009 roku wprowadziła do produkcji 3008. Pod koniec 2013 roku model ten przeszedł delikatny facelifting.
(zdjęcia producenta)
Gdy pierwszy raz zobaczyłem Peugeota 3008 wydawało mi się, że widzę „wielkie jeżdżące jajko” jednak już po paru chwilach stawał się w moich oczach coraz bardziej ciekawy… Z przodu masywny grill w połączeniu z pociągniętymi ku górze reflektorami nadają bardzo mocny „koci” charakter. Tył jest znacznie bardziej stonowany, mimo to trójkątne światła powodują, że wyróżnia się w tłumie. Osobiście uważam, że w kolorze białym-perłowym wygląda bardzo elegancko.
(zdjęcia producenta)
Wnętrze jest bardzo poukładane i eleganckie. Deska rozdzielcza nie wykazuje dużego polotu, jednakże chromowe wstawki, dobrze ustawione dla kierowcy wskaźniki oraz nawigacja znajdująca się na środku deski rozdzielczej sprawia, że kierujący czuję się naprawdę świetnie.
(zdjęcie producenta)
Ogólny efekt psuje wygląd przycisków znajdujących się pod środkowymi nawiewami wentylacyjnymi, które wydają się nie zbyt pasować do ogólnego wyglądu i sprawiają poczucie nie tej epoki.
(zdjęcie producenta)
Wisienką na torcie jest wysuwająca się z kokpitu i znajdująca się centralnie przed oczami kierowcy „szybka”, na której wyświetlają się wszystkie istotne informację, przez co kierowca nie musi odrywać oczu od drogi i może poczuć się jak w myśliwcu.
(zdjęcie producenta)
Środkowa konsola, rozdzielająca przednie siedzenia nadaje prestiżu wnętrzu oraz umożliwia wygodne oparcie dla łokcia, lewarek od skrzyni jest krótki i bardzo wygony w obsłudze. Minusem jest znajdujący się od strony pasażera uchwyt, utrudniający pasażerowi obsługę klimatyzacji oraz radia.
Fotele może nie należą do najwygodniejszych, lecz nie odstają od konkurencji i jeśli nie jesteśmy za wybredni spokojnie nam wystarczą.
Dane techniczne:
Pojemność bagażnika :
– od 432 do 1241 litrów przy złożonych tylnych oparciach
Silniki:
Benzynowe:
– 1.6 VTi 120 KM
– 1.6 THP 155 KM
– 1.6 THP 155 KM automat
Diesel:
1.6 HDi 115 KM
2.0 HDi 150 KM
2.0 HDi 160 KM automat
2.0 HYbrid4 200 KM zautomatyzowana
Gratulacje autorowi