Kilka słów o samochodach – Peugeot 3008

Budowane na kompaktach suvy tudzież crossovery stają się coraz bardziej popularne i już  żadna szanująca się marka nie może pozwolić sobie na lukę w tym segmencie aut. Dodatkowo sytuacja rynkowa wymusza na producentach chęć wyróżnienia się wśród licznej konkurencji.

Przykładem takiej udanej polityki jest marka Peugeot, która to w 2009 roku wprowadziła do produkcji 3008. Pod koniec 2013 roku model ten przeszedł delikatny facelifting.

Peugeot_3008MV_design_exterieur_960x460Peugeot_3008_HEADER

(zdjęcia producenta)

Gdy pierwszy raz zobaczyłem Peugeota 3008 wydawało mi się, że widzę „wielkie jeżdżące jajko” jednak już po paru chwilach stawał się w moich oczach coraz bardziej ciekawy… Z przodu masywny grill w połączeniu z pociągniętymi ku górze reflektorami nadają bardzo mocny „koci” charakter. Tył jest znacznie bardziej stonowany, mimo to trójkątne światła powodują, że wyróżnia się w tłumie. Osobiście uważam, że w kolorze białym-perłowym wygląda bardzo elegancko.

Peugeot_3008MV_feux-avants_450x310

(zdjęcia producenta)

Peugeot_3008MV_feux-arrieres_450x310

Wnętrze jest bardzo poukładane i eleganckie. Deska rozdzielcza nie wykazuje dużego polotu, jednakże chromowe wstawki, dobrze ustawione dla kierowcy wskaźniki oraz nawigacja znajdująca się  na środku deski rozdzielczej sprawia, że kierujący czuję się naprawdę świetnie.

Peugeot_3008MV_poste_de_conduite_960x460

(zdjęcie producenta)

Ogólny efekt psuje wygląd przycisków znajdujących się pod środkowymi nawiewami wentylacyjnymi, które wydają się nie zbyt pasować do ogólnego wyglądu i sprawiają poczucie nie tej epoki.

Peugeot_3008MV_affichage-tete-haute-445x310

(zdjęcie producenta)

Wisienką na torcie jest wysuwająca się z kokpitu i znajdująca się centralnie przed oczami kierowcy „szybka”, na której wyświetlają się wszystkie istotne informację, przez co kierowca nie musi odrywać oczu od drogi i może poczuć się jak w myśliwcu.

Peugeot_3008MV_garnissage-1-633x400

(zdjęcie producenta)

Środkowa konsola, rozdzielająca przednie siedzenia nadaje prestiżu wnętrzu oraz umożliwia wygodne oparcie dla łokcia, lewarek od skrzyni jest krótki i bardzo wygony w obsłudze. Minusem jest znajdujący się od strony pasażera uchwyt, utrudniający pasażerowi obsługę klimatyzacji oraz radia.

Fotele może nie należą do najwygodniejszych, lecz nie odstają od konkurencji i jeśli nie jesteśmy za wybredni spokojnie nam wystarczą.

Dane techniczne:

Pojemność bagażnika :

– od 432 do 1241 litrów przy złożonych tylnych oparciach

Silniki:

Benzynowe:

– 1.6 VTi 120 KM

– 1.6 THP 155 KM

– 1.6 THP 155 KM automat

Diesel:

1.6 HDi 115 KM

2.0 HDi 150 KM

2.0 HDi 160 KM automat

2.0 HYbrid4 200 KM zautomatyzowana

Jeden komentarz do “Kilka słów o samochodach – Peugeot 3008”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Niezależny magazyn motoryzacyjny